Hıdır Volkan Sönmez
3 min readMay 30, 2023
Photo by Jackson Sophat on Unsplash

HTML Projesi oluşturmak ve geliştirmek için bir HTML Editör işinizi kolaylaştırabilir. Bunun için Visual Studio Code uygulamasını önerebilirim.

Adım 1: HTML dosyalarınızı içerecek bir proje dizini oluşturun. Bu dizin, projenizin ana klasörü olacak ve tüm HTML dosyalarınızı ve ilişkili dosyalarınızı içerecektir.

Adım 2: Projede kullanmak istediğiniz HTML dosyasını oluşturun. Bu, web sayfanızın başlangıç noktası olacak ana dosyadır. Genellikle “index.html” olarak adlandırılır. Bunun için Visual Studio Code kullanabilirsiniz. Uygulamayı açtıktan sonra proje klasörünüzü uygulama içerisinde açabilirsiniz.

Adım 3: Proje klasörünüzde bir HTML dosyası oluşturun.

Adım 4: HTML dosyanızın içine aşağıdaki gibi bir şablon ekleyin:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Proje Başlığı</title>
</head>
<body>
<!-- Sayfa içeriği buraya gelecek -->
</body>
</html>

Bu şablon, HTML belgenizin başlık bölümünü ve sayfa içeriğinin bulunacağı bölümü tanımlar. Başlık etiketi (<title>) arasına projenizin adını veya sayfa başlığını yazabilirsiniz.

Adım 5: HTML dosyanızın <body> etiketi arasına sayfa içeriğinizi ekleyin. Bu içerik metinler, resimler, bağlantılar, tablolar, formlar veya diğer HTML öğeleri olabilir.

<body>
<h1>Merhaba, Dünya!</h1>
<p>HTML projesi oluşturmayı öğreniyorum.</p>
</body>

Yukarıdaki örnekte, <h1> etiketiyle bir başlık ve <p> etiketiyle bir paragraf ekledik.

Adım 6: Projeyi tarayıcınızda görüntülemek için HTML dosyasını bir tarayıcıya sürükleyerek veya tarayıcıda dosyayı açarak kontrol edebilirsiniz. HTML dosyanızın tam yolunu veya dosyanın bulunduğu dizini tarayıcının adres çubuğuna yapıştırarak da projeyi görüntüleyebilirsiniz.

Adım 7: Projenize ilişkili diğer dosyaları (CSS dosyaları, resimler, JavaScript dosyaları vb.) eklemek isterseniz, bu dosyaları projenizin ana klasörüne veya alt klasörlerine yerleştirin. HTML dosyanızın <head> etiketi içinde <link> veya <script> etiketlerini kullanarak bu dosyaları projenize dahil edebilirsiniz.

Örneğin, CSS dosyanızı eklemek için:

<head>
<title>Proje Başlığı</title>
<link rel="stylesheet" href="styles.css">
</head>

Bu şekilde, “styles.css” adlı bir CSS dosyasını projenize dahil etmiş olursunuz.

Bu adımları takip ederek basit bir HTML projesi oluşturabilirsiniz. HTML dosyanıza istediğiniz kadar içerik ekleyebilir, CSS ve JavaScript gibi diğer web teknolojilerini projenize dahil edebilirsiniz.